czwartek, 16 listopada 2017

ZUPA KREM Z KALAFIORA Z MIGDAŁAMI

Witajcie! mam ostatnio jeszcze mniej czasu niż zwykle ale nadrabiam dzisiaj blogowe zaległości zapraszając na zupę kalafiorową w formie kremu. Ten rodzaj zup lubię chyba nawet bardziej od tradycyjnych, są rozgrzewające, sycące, pożywne no i co nie mniej ważne, szybko się je robi ;) to komu miseczkę?



ZUPA KREM Z KALAFIORA Z MIGDAŁAMI 

500 g kalafiora
400 g ziemniaków 
1 cebula
2 ząbki czosnku
3 łyżki oliwy z oliwek 
750 ml bulionu warzywnego 
125 ml śmietanki 30 % - opcjonalnie 
sól, pieprz 
do podawania: garść prażonych płatków migdałowych 

Na oliwie przesmażamy krótko drobno pokrojoną cebulę i czosnek,  dodajemy obrane wcześniej i pokrojone w kostkę ziemnaki. Smażymy ok 5 minut. Zalewamy bulionem i dorzucamy podzielonego na różyczki kalafiora. Gotujemy na niewielkim ogniu aż warzywa zmiękną. Zestawiamy z ognia. Opcjonalnie możemy wyjąć kilka różyczek kalafiora do podania później na talerzu. Dodajemy śmietankę i miksujemy na gładki krem, doprawiamy do smaku. Podajemy z kawałkami kalafiora i prażonymi płatkami migdałów.  Smacznego...



18 komentarzy:

  1. Widziałam już gdzieś podobą. Nigdy jeszcze nie miałam okazji próbować.
    Chętnie bym się na nią skusiła. Lubię takie nowości.
    Te migdały - ciekawy pomysł :)
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie się zapowiada :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten krem wygląda obłędnie :-) wpraszam się na porcyjkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taką zupkę to i ja chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chrupiącymi migdałami to dopiero pychotka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się piszę na taką zupkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja poproszę! Wygląda tak rewelacyjnie, że nie wiem czy na jednej miseczce by się skończyło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mi narobiłaś apetytu :) Nie próbowałam połączenia kalafiora z migdałami, ale czuję, że bardzo by mi posmakowało, dlatego zgarniam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem bardzo ciekawa połaczenia kalafiora z migdałami. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No zupa z kalafiorkiem zawsze pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam! <3 Ja dolewam jeszcze zwykle mleka kokosowego za miast śmietanki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój synek uwielbia zupę kalafiorową, ale z migdałami jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do pozostawienia komentarza.
- pozytywny komentarz to miód lany na me serce, negatywny to łyżka dziegciu do porannej herbaty ...
Za wszystkie z góry dziękuję.

Copyright © 2014 Kulinarne zapiski , Blogger