środa, 19 września 2018

WEGAŃSKA SPIŻARNIA. RECENZJA KSIĄŻKI.

Witajcie :) zapraszam na kolejną recenzję książki, tym razem jest to Wegańska spiżarnia Miyoko Schinner. Fajna, inspirująca i wbrew pozorom nie tylko dla wegan.




Książka została podzielona na kilka rozdziałów.
Sosy i dodatki do potraw takie jak majonez, musztarda, wegański sos rybny, warzywne i owocowe, czyli propozycje godne wypróbowania. Przysmaki bez nabiału i jaj  tj. mleka, śmietanki, masło bez masła, sery i jogurty. Niektóre rozwiązania już znane, inne do wypróbowania, chociażby migdałowa feta oraz inne serowe propozycje królowej wegańskich serów. Zupy począwszy od bulionów bezmięsnych, koncentratów po gotowe danie. Mięso, bezmięsne, gdzie główną rolę gra tofu i yuba, które aspirują do miana wieprzowiny, żeberek, ryby i kurczaka. Chociaż nie wszystkie pomysły mnie przekonują to przyznaję, że są nader kreatywne, chociażby zrobienie ryby z yuby czyli skórki tofu, a ściślej skrzepu mleka sojowego, to zdecydowanie kulinarny wyczyn i nawet jestem ciekawa jak to smakuje. Zainteresowały mnie też wegańskie parówki i kiełbaski, jeszcze nie wiem czy smaczne, ale na pewno zdrowsze od tych klasycznych sklepowych.






Magia makaronów czyli domowe makarony oraz sosy do makaronów np. sos boloński z borowikami zamiast mięsa. Ziarna prawdy to przepisy na ciasta, naleśniki, gofry, krakersy, bułeczki, ciasto do pizzy, wszystko w wersji wegańskiej bez jaj i na maśle bez masła. Słodkie zwieńczenia czyli to, co łasuchy lubią najbardziej: ciasteczka, kremy i słodkie sosy, ciasta i lody. Kuszą wegańskie lody i czekoladowe ciasteczka. Ciekawym pomysłem są też domowe ciasta w proszku z propozycjami ich późniejszego wykorzystania.








Ta książka to pozycja obowiązkowa dla wegan ale nie tylko. 
Sama nie jestem weganką, jadam nabiał, jaja i mięso ale czasem korzystam z wegańskich zamienników, bo je po prostu lubię. Lubię próbować nowych smaków więc z pewnością wypróbuję kilka przepisów z tej książki. Książka jest pięknie wydana chociaż na tę ilość przepisów mogłaby mieć zdecydowanie więcej zdjęć, ale to moje subiektywne odczucie. Najlepiej zajrzyjcie do niej sami ;)





Książkę Wegańska spiżarnia   
znajdziecie na zdrowepodejscie.pl/






31 komentarzy:

  1. Mam! Bardzo fajna książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem początkującą weganką i ta książka jest bardzo pomocna. Zawiera nie tylko wiele ciakawych przepisów ale też różne porady, jak dla mnie pozycja obowiązkowa dla wegan. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka i apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa pozycjs nie tylko dla wegan☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tam jestem mięsożerna ale książka wydaje się być ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaję się być bardzo interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa propozycja. Źródło inspiracji:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te jedzenie wygląda po prostu prze pyszne.Sam bym te jedzenie jadł dzień i noc i było by super.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super recenzja. Na pewno kupię. Oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy i interesujący post. Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesująca książka. Na pewno się w taką zaopatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka wygląda zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, ja od dluzszego czasu zastanawima sie nad przeniesieniem na diete wege. Znalazlem w sieci strone caterobazar, gdzie mozna porownac rozne opcje cateringow. Myslisz, ze to fajny pomysl? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę się rozejrzeć za książką :-) moim największym wegańskim odkryciem była chyba marchewkowo-pomarańczowa zupa-krem <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Wielu osobom ciężko jest takie posiłki przyrządzać i czasami dużo bardziej opłaca się po prostu zamówić catering, który wszystko dostarczy. U mnie w mieście wiele osób korzysta sobie z cateringu od https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-lodz więc i ja go polecę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dużo komentarzy jest pod artykułem. To na pewno jest bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mój bardzo bliski przyjaciel powiedział mi ostatnio że dobrze będzie jak skorzystam z profesjonalnej firmy Deratyzator .Ja po zastanowieniu skorzystałem z tej firmy Deratyzator .

    OdpowiedzUsuń
  18. super wpis, chętnie przeczytam książkę

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem bardzo zadowolony z tego blogu. Ten blog naprawdę jest prowadzony bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  20. To jest bardzo ciekawy blog. Jestem pewny ,że na ten blog wchodzi dużo osób.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie tylko weganie znajdą tu przepisy dla siebie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacyjny blog. Jestem pewny ,że na ten blog wejdzie dużo osób.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzisiaj podeśle ten blog koledze. On na 100 procent wejdzie na ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawy blog. Na ten blog będę wracał bardzo często.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bizimle olmanın keyfini çıkartın.
    sohbet

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziś jest najszczęśliwszy dzień w moim życiu, przez ponad 8 lat po ślubie z moim kochającym mężem próbowałam wszystkiego, co możliwe, aby zajść w ciążę, ale nic nie działało, dziękuję przyjacielu za skierowanie mnie do dr Ellen. , napisałam do dr Ellen na Whatsappie i wyjaśniłam moją sytuację, dała mi swój świat i obiecała mi pomóc, zrobiłam wszystko o co mnie prosiła, łącznie z ciągłymi relacjami z mężem. Poszłam do szpitala 4 tyg po zaklęciu na test ciążowy, wyszedł pozytywny, wniosłam radość do domu, w końcu mam śliczne dzieciątko, teraz jestem w pełni szczęśliwą mężatką, wszystko dzięki dr Ellen, kontakt do niego jakiekolwiek rozwiązanie. ,
    Na niepłodność i problemy z ciążą.
    1) Jeśli chcesz zatrzymać aborcję.
    2) Jeśli chcesz odzyskać swojego kochanka.
    3) Jeśli chcesz mieć szczęśliwy dom.
    4) Jeśli chcesz powodzenia we wszystkich aspektach.
    5) Jeśli masz problemy z pochwą/penisem.
    On ci natychmiast pomoże.
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    WhatsApp: +2348106541486

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do pozostawienia komentarza.
- pozytywny komentarz to miód lany na me serce, negatywny to łyżka dziegciu do porannej herbaty ...
Za wszystkie z góry dziękuję.

Copyright © 2014 Kulinarne zapiski , Blogger