niedziela, 20 sierpnia 2017

CIASTECZKA Z MĄKI Z MIGDAŁÓW ZIEMNYCH

Witajcie :) niedawno pisałam o migdałach ziemnych  czyli chufas, a dzisiaj zapraszam na pierwszy wypiek z udziałem mąki z migdałów ziemnych. Na początek proste ciasteczka które piekłam już dwukrotnie i na pewno będę do nich wracać bo są bardzo proste w przygotowaniu i chociaż wyglądają może zwyczajnie to za sprawą mąki z chufas smakują jak dla mnie bardzo fajnie a ponadto zawierają sporo dobroczynnego błonnika. Zapraszam :)



CIASTECZKA Z MĄKI Z MIGDAŁÓW ZIEMNYCH 
na 20 mniejszych ciasteczek 

1 szklanka mąki z migdałów ziemnych 
4 łyżki masła lub oleju kokosowego
3-4  łyżki miodu
łyżeczka esencji wanilowej
lub kilka kropel aromatu migdałowego

Składniki wyrobić w malakserze do połączenia. Jeśli mieszanka jest zbyt wilgotna dodać jeszcze trochę mąki i wyrobić ręcznie do jednolitej nie lepiącej się konsystencji. Uformować kulę i schłodzić w lodówce 30 minut. Następnie rozwałkować na papierze do pieczenia i wykrawać ciasteczka. Piec w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni Celsjusza ok. 9-10 minut. Zostawić do wystudzenia.
Można polać czekoladą lub lukrem ;)




Mąka z migdałów ziemnych (chufas) drobno mielona jest idealna zarówno na surowo (musli, koktajle, desery raw) jak i do wypieków: ciast, ciasteczek, muffinek, gofrów, placuszków, naleśników. Można ją łączyć z innymi mąkami.
Ze względu na słodko - migdałową nutę możemy w zależności od swoich preferencji znacznie ograniczyć lub całkiem pominąć cukier. Idealna dla osób na diecie bezglutenowej, paleo oraz dbających o linię, zdrowie i poziom glukozy we krwi. Zdrowe źródło energii i błonnika. 100 g mąki z migdałów ziemnych zaspokaja w 132 % dziennego zapotrzebowania na błonnik, w 36 % na magnez a 46 % na potas.




informacje za stroną
http://www.orzechy-tygrysie.pl 
mąka z migdałów ziemnych do kupienia tutaj
Czytaj dalej »
Blogger Widgets

środa, 16 sierpnia 2017

ENERGY BAR, SMOOTHIE I CHIPSY FOODS BY ANN

Witajcie :) co podjadacie na małego głoda...?
Owoc, batonik, smoothie, chipsy ? Wybieracie lekkie, fit przekąski czy sięgacie po coś bardziej kalorycznego ? Dzisiaj mam dla Was trzy propozycje Foods by Ann, to seria zdrowej żywności sygnowana nazwiskiem Anny Lewandowskiej, sportsmenki, celebrytki, żony znanego piłkarza, w końcu propagatorki zdrowego stylu życia. Trzeba przyznać, że cała seria produktów w stonowanych czarnych opakowaniach wygląda intrygująco i elegancko. Produkty Foods by Ann w pewnych kręgach dość modne, a zerkając na niektóre profile na IG można nawet odnieść wrażenie, że każdy kto chce być fit, cool i trendy powinien żywić się wyłącznie produktami Foods by Ann z czym osobiście się nie identyfikuję. Wychodzę z założenia, że spróbować zawsze warto, mogłabym też zaprzyjaźnić się z niektórymi z tych produktów, w szczególności z takimi o szerszych możliwościach stosowania chociażby liofilizowane warzywa i owoce, masło konopne albo mus kokosowy. Serię produktów Foods by Ann znajdziecie na StraganZdrowia.pl może Wam też coś wpadnie w oko a ja zapraszam na recenzję przekąsek Foods by Ann ;)




BATON ENERGETYCZNY KAKAO & MALINA
Skład: daktyle, orzechy nerkowca, wiórki kokosowe, malina suszona, kakao Z opisu: 100 % naturalne, nie zawiara dodanego cukru, idealna przekąska lub posiłek przed i po treningu. Waga 60 g kaloryczność w 100 g 412 kcal cena 4,19 zł zł 



Batonik z cyklu raw na bazie daktyli i nerkowców. Po otwarciu opakowania czujemy miłe dla nosa nuty kakao. W smaku na pierwszym miejscu również nuty kakaowe z nieśmiałą nutą kwaśnej maliny a potem to już potężna dawka kokosa zarówno w smaku jak i w samej strukturze batonika. Naturalna słodycz bez efektu przesłodzenia fajnie zaspokoi ochotę na małe co nieco ;) 

Skład: suszony przecier bananowy, suszone jabłko z przecierem bananowym, suszona truskawka, suszony sok z granatu, suszony zagęszczony sok z czarnej porzeczki, suszony burak, suszona czarna porzeczka. W sumie ze 171 g owoców i 18 g warzyw powstała jedna 25 g porcja. Z opisu: produkt idealny do przygotowania smoothie. Innowacyjny sposób suszenia owoców i warzyw w niskich temperaturach pozwolił zachować maksymalną wartość odżywczą. Waga 25 g kaloryczność w 100 g 351 kcal cena 5,19 zł


Różowy proszek po zalaniu wodą, zgodnie z sugestią na opakowaniu i dokładnym wymieszaniu zamienia się w przyjemny niezbyt gęsty, niezbyt słodki owocowy napój. Zdecydowanie wyczuwalne nuty kwaśnych owoców złamane (jak dla mnie) idealnie słodyczą banana. Przyznam, że chociaż wolę świeżo miksowane smoothie to smak tego na bazie suszonych owoców i warzyw pozytywnie mnie zaskoczył. Jedna porcja 25 g to 180 ml gotowego smoothie, a w nim spora dawka witamin i błonnika. Idealne rozwiązanie na jakieś wyjazdy, szybką przekąskę, podwieczorek czy zabicie małego głoda ;) 


CHIPSY TOPINAMBUR&MARCHEW&CURRY&KURKUMA
Skład: marchew, topinambur, suszony koncentrat pomidora, sól morska, suszona cebula, curry, papryka suszona, kurkuma, pieprz cayenne, gałka muszkatołowa, suezony sok z czosnku. Do wyprodukowania 100 g produktu użyto 735 g świeżej marchwi i 278 g świeżego topinamburu. Z opisu: przed Tobą moja kompozycja suszonego topinambura i marchwi. Dzięki inowacyjnej metodzie suszenia w niskiej temperaturze udało się zachować maksymalnie wysoką wartość odżywczą oraz uniknąć tłuszczu. Waga 20 g (!) kaloryczność 55 kcal cena 5,79 zł.



Szalenie ucieszyłam się na ten mix bo uwielbiam marchewkę i topinambur. Tak jak się cieszyłam na smak tak wielkość kompozycji mocno mnie zmartwiła... 20 g to moim zdaniem ilość dla wróbelka, którym ja nie jestem ;D Smak jednak mnie nie zawiódł. Słodka marchewka z charakternym topinamburem to już duet idealny a całość podkręcona curry i kurkumą nabiera dodatkowego wyrazu. Można by chrupać w nieskończoność gdyby nie poskąpiono nam ilości ;) 


Czipsy bardzo fajnie sprawdziły się też w roli dodatku, chrupacza do najzwyklejszej zupy marchewkowej, było pysznie :) 

Którą przekąskę wybieracie?  Macie już swoich ulubieńców z serii Foods by Ann 
Czytaj dalej »

poniedziałek, 7 sierpnia 2017

MLEKO Z CHUFAS CZYLI MIGDAŁY ZIEMNE VEL ORZECHY TYGRYSIE.

Witajcie :) od kilku dni smakuję bardzo ciekawe migdały ziemne zwane orzechami tygrysimy (tiger nuts) lub chufas. Tak naprawdę to nie są orzechy, nie uczulają jak one, a bulwy cibory jadalnej, rośliny trawiastej znanej już od tysięcy lat i stosowanej w starożytnych kulturach Afryki Wschodniej a później Hiszpanii jako podstawę tradycyjnego pożywienia. Można powiedzieć, że to typowy produkt diety naszych przodków tzw. diety paleo do której chętnie wielu dzisiaj powraca a która oparta jest właśnie na naturalnych, nieprzetworzonych produktach pozyskanych z tego co oferuje nam natura. Migdały ziemne to bardzo ciekawy dar ziemi, o zaskakującej strukturze, intrygującym smaku ale nade wszystko bardzo cennym składzie i właściwościach. Zatem popijajac mleko z chufas zwane z hiszpańska chorchata de chufa będące poniekąd odpowiednikiem naszej staropolskiej orszady zapraszam do zapoznania się z produktem jakim są migdały ziemne, jeśli ich nie znacie ;)




MLEKO Z CHUFAS 
200 - 250 g namoczonych* i odsączonych migdałów ziemnych 
4 szklanki wody 
długa laska cynamonu 
opcjonalnie jakieś słodzidło: 2,3 daktyle, syrop, miód 

Migdały (jeśli użyjesz to również daktyle) zalać wodą i dokładnie zblendować. Odcedzić. Jeśli używasz innego słodzidła dosłodzić. 
Przelać do butelki, wrzucić laskę cynamonu i dobrze schłodzić.
W lodówce można przechowywać 2,3 dni. 

Pozostałe wytłoczyny możemy dodawać do past i kremów lub przesuszyć w piekarniku i traktować jak mąkę w połączeniu z pełnoeartościową mąką z chufas lub innymi mąkami. 



MIGDAŁY ZIEMNE, TIGER NUTS, CHUFA 

WYGLĄD pomarszczone suche bulwy, które co widać na zdjęciach po namoczeniu nabierają objętości i soczystości a skórka chrupkości. 
STRUKTURA bulwiasta (wnętrze trochę przypomina mi topinambur lub młode orzechy laskowe) jednak z dużo wiekszą zawartością włókien błonnikowych co sprawia że po pogryzieniu musimy je nieco dłużej żuć zanim ostatecznie połkniemy. 
SMAK naturalnie słodki, orzechowy nieco migdałowy, bardzo przyjemny. 
SKŁAD: na 100 g przypada 24,90 g tłuszczu, 63,60 g węglowodanów, 4,58 g białka, 33.04 g błonnika, 496,7 kcal oraz sód 120 mg/kg, fosfor 340 mg/kg, magnez 900 mg/kg, potas 7100 mg/kg, wapń 900 mg /kg. 
WŁAŚCIWOŚCI: raw, vegan, paleo, bez glutenu, bez laktozy, bez orzechów. 
ZASTOSOWANIE: migdały ziemne można jeść bezpośrednio z opakowania chociaż szczerze powiem nie każdemu taka podsuszona forma będzie odpowiadać dlatego druga opcja zakłada moczenie ich przed spożyciem * przez 12 - 24 - 36 godzin w zimnej lub lekko ciepłej wodzie kilkukrotnie ją wymieniając. Przy dłuższym namaczaniu trzymamy w lodówce. To tylko pozornie kłopotliwe. Zalewasz wodą szklankę lub dwie migdałów na noc i już następnego dnia możesz podjadać resztę dalej namaczając. Osobiście wolę te dłużej moczone. Dzięki temu nabierają jędrności podwajając swoją objętość. W takiej postaci możemy je chrupać jak orzechy, przygotować mleko roślinne, które samo w sobie stanowi fajny napój ale może być też bazą koktajli, deserów. Całe, siekane lub grubo mielone migdały ziemne można dodawać do potraw: śniadań, zup, wypieków, sałatek i deserów. Można je gotować i smażyć. Sporą część namoczonych zjadłam chrupiąc jak orzechy, 15 - 20 sztuk w zupełności zaspokaja, dwukrotnie robiłam mleko, które mocno schłodzone świetnie gasi pragnienie, dwukrotnie użyłam namoczonych i zmielonych dość drobno migdałów jako zamiennika bułki tartej do fasolki szparagowej. Całkiem fajny, zdrowy zamiennik ;) To początek mojej kulinarnej przygody z tymi ciekawymi bulwami, zapewne po bliższym poznaniu pojawią się inne pomysły na ich wykorzystanie. 
KUPUJĄC wybieraj opakowania przezroczyste. To ważne, by mieć podgląd jakości migdałów. Im większe tym lepiej, tutaj mam do czynienia z migdałami clasic dużymi, muszą być czyste, jasne. Ciemne, czarne plamy na jasnych bulwach nie wróżą nic dobrego (najczęściej są to nadpsute i niesmaczne). Co prawda gdzieś tam w świecie są też black chufas wtedy ich skórka jest jednolicie szara lub czarna ale u nas chyba nie są dostępne. Zwracajcie uwagę na jakość bulw przed ich zakupem, szczerze polecam te już przetestowane przeze mnie ;) 
INNE PRODUKTY to migdał ziemny organic bez skórki  tych też konieczne muszę spróbować oraz mąka którą pokochałam od pierwszej łyżki ale o tym innym razem. Dostępne bywają w formie płatków, kaszek, oleju, kremu, ekstraktu. 


Na właściwościach migdałów ziemnych warto skupić więcej uwagi gdyż jak napisałam na wstępie są one bardzo cenne. To najstarszy superfoods. 


* zawierają duże ilości skrobi opornej (składnika błonnika) która jest niezwykle potrzebnym prebiotykiem dla prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Zmniejszają łaknienie dzięki czemu mogą być pomocne w odchudzaniu. Zmniejszają ryzyko wystąpienia raka jelita grubego dzięki wysokiej zawartości blonnika.
* zawierają naturalny magnez, pomagają zwalczać problemy z zasypianiem, nadpobudliwością, zmęczeniem.
* zawierają cenne nienasycone kwasy tłuszczowe podobne do zawartych w oliwie z oliwek, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu krążenia. Pomagają kontrolować ciśnienie krwi, cholesterol, zmniejszają ryzyko zawału serca i zakrzepicy. 
* bogate źródło potasu: 25 sztuk to 139 mg potasu dla sprawności układu nerwowego i pracy mięśni. 
* dzięki wysokiej zawartości skrobi opornej migdały ziemne nie podwyższają istotnie poziomu insuliny i glukozy we krwi. Mogą być stosowane przez cukrzyków, naturalnie słodka mąka z migdałów ziemnych może urozmaicić ich dietę. 
* idealne na diecie bezglutenowej, paleo, bezlaktozowej, z ograniczoną zawartością cukrów, dla osób z alergiami na orzechy. 
* dłuższe gryzienie i żucie migdałów ziemnych korzystnie wpływa na zęby 


Informacje za stroną http://www.orzechy-tygrysie.pl
Sprawdzone migdały ziemne i mąkę kupisz tutaj   polecam ;) 






Czytaj dalej »
Copyright © 2014 Kulinarne zapiski , Blogger