środa, 13 maja 2015

TARTA SZPARAGOWO-SEROWA

WITAJCIE :) czas chyba rozpocząć sezon szparagowy...? ;) tymbardziej, że kuszące pęczki szparagów są już w przystępnej cenie.  Zatem dzisiaj tarta szparagowo- serowa na bazie trzech serów: koziego z ziołami, mozzarelli i parmezanu.
Spokojnie można użyć naturalnego koziego serka i dorzucić ulubione zioła a jak nie mamy pod ręką parmezanu zwykły żółty ser też da radę :) Tarta przygotowana na wzór tart rustykalnych, czyli bez formy... Zapraszam :)


TARTA SZPARAGOWO- SEROWA


Na ciasto:
1 i 1/4 szkl. mąki
8 łyżek zimnego masła *
1/4 szkl. jogurtu greckiego
1/4 szkl. lodowatej wody
2 łyżeczki soku z cytryny
szczypta soli

* tak niestety stoi w przepisie, zimne masło jest dość trudno odmierzać łyżkami.... ale ja to tak robiłam troszkę na zasadzie +/-  jedna kopiasta, druga bardziej płaska.
Robiąc tartę następnym razem dokładniej odmierzę i podam proporcje....


Mąkę mieszamy z solą dodajemy masło i siekamy nożem aż do utworzenia się grudek. Jogurt mieszamy z wodą i sokiem z cytryny. Dolewamy do mąki i wyrabiamy ciasto. Gdyby ciasto było zbyt lepiące się do ręki podsypać odrobiną mąki i ponownie wyrobić. Formujemy w kulę, zawijamy w folię i odstawiamy do lodówki na 30 minut.


Wypełnienie :

*  1 ząbek czosnku, posiekany + łyżka oleju, wymieszać i odstawić.

* 1/2 szkl. kremowego serka koziego ( u mnie z ziołami)
   1/ 2 szkl. startego parmezanu
   1/4 szkl startej mozzarelli
   1 łyżka oliwy

Wymieszać i odstawić.

*  Pęczek szparagów - umyć, obrać.

* 1 żółtko +1 łyżka wody wymieszać



Piekarnik nagrzać do temp. 200 stopni.

Ciasto rozwałkować na posypanym mąką blacie do średnicy ok. 25-30 cm.
Na ciasto wyłożyć mieszaninę serów i rozprowadzić zostawiając ok. 4-5 cm wolny brzeg. Ułożyć szparagi i skropić je po wierzchu oliwą z czosnkiem.
Podwinąć wolne brzegi ciasta, tworząc rant który posmarować żółtkiem.
Wstawić do piekarnika na 30 minut.
Gotową tartę można posypać czerwonym pieprzem lub solą w płatkach.


Tarta dość szybko znikała podczas robienia zdjęć ;)

Smacznego....



49 komentarzy:

  1. Pysznie :) Lubię takie smaczne obiadki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna tarta, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio gdzie się nie obejrzeć wszędzie fantastyczne przepisy na szparagi a my aż tak bardzo za ich mdłym smakiem nie przepadamy. Jednak pewnie wynikiem jest fakt, że zawsze jadłyśmy je zwyczajnie gotowane a w takiej tarcie muszą smakować naprawdę fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Macie rację, takie gotowane z wody nie zachwycają mnie też ;) tzn. musi być do nich jakiś fajny dodatek choćby w postaci sosu holenderskiego..... Natomiast taka tarta to moim zdaniem coś co ma szansę przekonać do szparagów tych nie przekonanych :))) będą u mnie jeszcze inne szparagowe kreacje ;) Zapraszam.

      Usuń
  4. Wczoraj też robiłam, ale się zgadałyśmy ha ha. Wyszła mi bardzo podobna. Aż mam ochotę skubną twoją tak pysznie wygląda. :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyglada... Zjadłabym z wielką przyjemnoscią!
    pozdrawiam Olka

    OdpowiedzUsuń
  6. rozkoszna tarta! trzeba łapać chwile, póki są szparagi

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie :) Palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, wspaniale wygląda, muszę zrobić taką rustykalną:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wygląda i bardzo ładnie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne, zdrowe szparagi. Doskonale oczyszczają organizm z toksyn. A tartę z wielką chęcią bym skosztowała. Wygląda super, zapewne jest bardzo smaczna :) Lubię serowe dodatki :) POzdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszna musi byc ta tarta :-) mnie zachwyciła już samym wyglądem :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Narobiłaś mi smaka tą tartą. Świetny i łatwy przepis. Ale jaki widok.... Cudnie wygląda. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj wciągnęłabym kawałek takiej tarty, pyszna musi być. Ten kozi ser i szparagi to doskonałe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda fenomenalnie, napewno też tak smakuje, więc nie dziwię się, że znikała podczas fotografowania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Musze wybrać się na zakupy i sprawdzić tę cenę, może już się skuszę, bo ostatnio zrezygnowałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. fiu fiu wygląda przepysznie! Aż zaczynam tęsknić za moim piekarnikiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne połączenie :) Też już zaopatrzyłam się w szparagi i kombinuję jakby je tu smacznie wykorzystać. Na razie kilka trafiło do...sushi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda cudnie i pewnie jeszcze lepiej smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Olala jaki ładny placuszek :) Olusia jakaś Ty twórcza i pomysłowa :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Smakołyk jakich mało, piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzooo apetycznie wygląda :) Połączenie szparagów z trzema serami idealne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) połączenie smaków rzeczywiście udane i będzie powtórka :)

      Usuń
  22. Takiej tarty jeszcze nie jadła, a lubię i szparagi, i tarty. Chętnie wypróbuję Twój przepis bo całość prezentuje się obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie dość, że bardzo smacznie to wygląda, to jak patrzę na listę składników to wiem, że musi być pyszna

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja rozpoczęłam już co prawda sezon szparagowy, ale tarty jeszcze w tym roku nie robiłam. Czuję się zachęcona, będzie tarta :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja rozpoczęłam już co prawda sezon szparagowy, ale tarty jeszcze w tym roku nie robiłam. Czuję się zachęcona, będzie tarta :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wygląda świetnie :) aż zgłodniałam, tylko, że w pracy czeka na mnie jedynie kanapka... W takiej postaci szparagów jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm na duży głód i kanapka jest pyszna :) a szparagi w takiej wersji polecam, fajna odmiana. Tarta jest smaczna również na zimno więc następnym razem może zastapić kanapkę ;) pozdrawiam!

      Usuń
  27. wyobraź sobie ze ja jeszcze nigdy nie jadłam szparagów;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda przepysznie i zdrowo zarazem ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wygląda przepysznie i zdrowo zarazem ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pysznie ;) jejku. Jestem,taka glodna wlasnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetna a szparagi coraz tańsze:):):)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jakby tu napisać, aby oddać moje odczucia - idealna i smakowita :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wow! Świetnie to wygląda! Normalnie jak z jakiejś drogiej restauracji a to tylko szparagi w tarcie :) Nigdy nie jadłam ale danie godne wypróbowania! Świetne zdjęcia!
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  34. Mmm, uwielbiam szparagi, ale nie pokusiłam się jeszcze o zrobienie tarty z nimi. Przepis wygląda na prosty, więc chętnie wypróbuję.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Wspaniała!!!! Bardzo apetycznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do pozostawienia komentarza.
- pozytywny komentarz to miód lany na me serce, negatywny to łyżka dziegciu do porannej herbaty ...
Za wszystkie z góry dziękuję.

Copyright © 2014 Kulinarne zapiski , Blogger