środa, 1 marca 2017

CZERWONA CEBULA Z POMARAŃCZĄ I SUMAKIEM

Witajcie! No to mamy marzec, co prawda słoneczko zbytnio jeszcze nie rozpieszcza ale wiosna coraz bliżej więc na talerzu dzisiaj lekko i słonecznie ;)  taka oto sałatka!




CZERWONA CEBULA Z POMARAŃCZĄ I SUMAKIEM 

2 czerwone cebule
2 pomarańcze
8-10 czarnych oliwek
łyżka posiekanej natki pietruszki
listki mięty
spora szczypta sumaku

2 łyżki oleju z pestek winogron
sok z jednej pomarańczy
łyżka  płynnego miodu
sól, biały pieprz do smaku
- wymieszać wszystkie składniki w słoiczku

Pomarańcze dobrze wymyć, obrać i pokroić na niezbyt grube plastry. Cebulę obrać i pokroić na bardzo cienkie plasterki. Układać na przemian na talerzu, dodać oliwki.
Polać dressingiem, posypać natką pietruszki, listkami mięty i sumakiem.

* sumak to przyprawa kuchni arabskiej. Ma kwaśny, lekko cierpki smak. Znajdziecie go  i poczytacie do czego stosować na Skworcu


                                            Smacznego :)

20 komentarzy:

  1. Ooo! Dosyć osobliwe połączenie, ale w sumie... czemu by nie spróbować! Ja się na to piszę :)
    Pozdrowionka serdeczne! :) Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobliwe połączenia to jakby nie było moja specjalność :D chociaż akurat to wytargane z jakiejś gazetki X lat temu więc może już nie tyle osobliwe co przestarzałe ;D pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe połączenie. Myślę, że to musi fajne smakować. Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe połączenie:) smacznego!:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tego połączenia muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawie i intrygująco! Jestem bardzo ciekawska jak smakuje takie połączenie na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na takie połączenie smaków to byśmy nie wpadły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie wpadłam ;D ale z dwóch wersji,, sałatki cebulowej,, wybrałam bogatszą w składniki i mimo wszystko łagodniejszą w smaku. Jest jeszcze wersja samej czerwonej cebuli z sumakiem ;)

      Usuń
  7. Nie tylko dobrze smakuje ale jak wygląda!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda rewelacyjnie, ciekawa jestem jak smakuje to oryginalne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę napisać, że wygląda obłędnie <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pomysł.... Podoba mi się. To dopiero musi smakować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bojku te kolorki powaliły mnie i leże ubóstwiając je *-*

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. O fajny pomysł na użycie sumaku ;) Piękne kolory

    OdpowiedzUsuń
  14. Połączenie bardzo intrygujące - jestem bardzo ciekawa smaku :) Danie wgląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię sumak; mam sumak, ale brakuje mi pomysłów na jego wykorzystanie. Teraz już wiem, co z nim zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do rybki podobno też dobry ;) będę próbować

      Usuń

Zachęcam do pozostawienia komentarza.
- pozytywny komentarz to miód lany na me serce, negatywny to łyżka dziegciu do porannej herbaty ...
Za wszystkie z góry dziękuję.

Copyright © 2014 Kulinarne zapiski , Blogger