niedziela, 20 sierpnia 2017

CIASTECZKA Z MĄKI Z MIGDAŁÓW ZIEMNYCH

Witajcie :) niedawno pisałam o migdałach ziemnych  czyli chufas, a dzisiaj zapraszam na pierwszy wypiek z udziałem mąki z migdałów ziemnych. Na początek proste ciasteczka które piekłam już dwukrotnie i na pewno będę do nich wracać bo są bardzo proste w przygotowaniu i chociaż wyglądają może zwyczajnie to za sprawą mąki z chufas smakują jak dla mnie bardzo fajnie a ponadto zawierają sporo dobroczynnego błonnika. Zapraszam :)



CIASTECZKA Z MĄKI Z MIGDAŁÓW ZIEMNYCH 
na 20 mniejszych ciasteczek 

1 szklanka mąki z migdałów ziemnych 
4 łyżki masła lub oleju kokosowego
3-4  łyżki miodu
łyżeczka esencji wanilowej
lub kilka kropel aromatu migdałowego

Składniki wyrobić w malakserze do połączenia. Jeśli mieszanka jest zbyt wilgotna dodać jeszcze trochę mąki i wyrobić ręcznie do jednolitej nie lepiącej się konsystencji. Uformować kulę i schłodzić w lodówce 30 minut. Następnie rozwałkować na papierze do pieczenia i wykrawać ciasteczka. Piec w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni Celsjusza ok. 9-10 minut. Zostawić do wystudzenia.
Można polać czekoladą lub lukrem ;)




Mąka z migdałów ziemnych (chufas) drobno mielona jest idealna zarówno na surowo (musli, koktajle, desery raw) jak i do wypieków: ciast, ciasteczek, muffinek, gofrów, placuszków, naleśników. Można ją łączyć z innymi mąkami.
Ze względu na słodko - migdałową nutę możemy w zależności od swoich preferencji znacznie ograniczyć lub całkiem pominąć cukier. Idealna dla osób na diecie bezglutenowej, paleo oraz dbających o linię, zdrowie i poziom glukozy we krwi. Zdrowe źródło energii i błonnika. 100 g mąki z migdałów ziemnych zaspokaja w 132 % dziennego zapotrzebowania na błonnik, w 36 % na magnez a 46 % na potas.




informacje za stroną
http://www.orzechy-tygrysie.pl 
mąka z migdałów ziemnych do kupienia tutaj

13 komentarzy:

  1. Potrafimy sobie wyobrazić ich ciekawy smak :)
    Musimy zaopatrzyć się w taką mąkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno smakują obłędnie :) Jestem pewna, że ten smak przypadłby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super sprawa. Bardzo lubię naturalne domowe ciasteczka.
    Moim zdaniem jeśli coś jest zdrowe to naprawdę jest warte spróbowania!
    Oby szybko nadarzyła się okazja, żebym ich spróbowała.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem bardzo ciekawa smaku tej mąki, bo ciasteczka wyglądają niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię ciasteczka coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają chrupiąco i pysznie i jestem pewna, że bardzo by mi smakowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. dawno już nie piekłąm żadnych ciasteczek! muszę nadrobić zaległości:) wspaniałe ciasteczka upiekłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy przepis na ciasteczka. O takiej mące jeszcze nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Schrupałabym takie ciacho ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo jestem ciekawa smaku tych ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie wyglądają te ciasteczka! Niby zwyczajne, a człowiek chce sięgnąć po kilka i pochrupać :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do pozostawienia komentarza.
- pozytywny komentarz to miód lany na me serce, negatywny to łyżka dziegciu do porannej herbaty ...
Za wszystkie z góry dziękuję.

Copyright © 2014 Kulinarne zapiski , Blogger