czwartek, 21 września 2017

,,RYŻ,, Z BROKUŁA

Witajcie :)  zgodnie z założeniami poprzedniego wpisu usiłuję jakoś ogarnąć swój czas dlatego też dzisiaj wpadam z bardzo prostym przepisem. Ryż z brokuła, lubicie? Przyznam, że choć wiedziałam o takim podaniu brokuła, to do jego zrobienia zmotywowała mnie dopiero dieta którą aktulanie testuję ;D i niebawem więcej o niej opowiem. Tymczasem wspomniany ryż. Jest pyszny! Robi się go w kilka minut, może być zarówno dodatkiem do dania jak i samodzielnym lekkim posiłkiem, zwłaszcza na diecie. Co tu dużo mówić jest to też miła odmiana dla tradycyjnie gotowanego brokuła! :)




,,RYŻ,, Z BROKUŁA 

1 brokuł
1/2 - 1 małej cebuli
1/2 - 1 ząbka czosnku
sól, pieprz
natka pietruszki
pestki dyni

Brokuła umyć, podzielić na różyczki i rozdrobnić pulsacyjnie w malakserze do osiągnięcia struktury ryżu. Na patelni rozgrzać kilka kropel oliwy, dodać drobniutko posiekaną cebulę i czosnek.  Po chwili dorzucić rozdrobniony brokuł, trochę posiekanych pestek dyni i natki pietruszki, doprawić solą i pieprzem. Smażyć ok 5-7 minut. Brokułowy ryż może być również al dente :) Gotowy posypać natką pietruszki, całymi pestkami dyni.  

Smacznego! 


23 komentarze:

  1. Świetny pomysł! Lubię brokuła, więc i w takiej formie na pewno by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam tak podanego brokuła - fajna sprawa i całkowita nowość :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam w takiej formie, bardzo ciekawe, chętnie wypróbuję, dzięki za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłyśmy nieraz ryż z kalafiora ale z brokuła jeszcze nie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. :o cóż za znakomity pomysł na wcielenie warzyw do mojej diety :D ja i zielenina się nie lubimy, więc spadłaś mi z nieba :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię brokuły w każdej postaci. Ale takiego nie jadłam. Chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny i na pewno mega smaczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dotychczas nie miałam pojęcia, że takie coś istnieje.
    Szczerze mówiąc lubię brokuły, więc bardzo mnie zainteresował przepis.
    Super.
    Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. na pewno wypróbuje ! super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie próbowałam ani ryżu z kalafiora, ani z brokuła :) tego drugiego już dawno nie jadłam, więc w ogóle narobiłaś mi smaka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Brokuła jadłam już w różnych w wariantach, ale takiej wariacji na talerzu jeszcze nie miałam, a brzmi całkiem fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale świetny pomysł! :D pierwszy raz widzę :D ale smakowicie wygląda!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł na brokuła, uwielbiam to warzywo :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam brokuła i bardzo podoba mi się taki sposób przyrządzenia. Musiałabym tylko obkupić się w dobry malakser :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ach, to takie buty, a ja dałam się nabrać i wypatruję tego ryżu w składzie :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie buty Gaju ;D trochę takie czary mary...

      Usuń
  16. Uwielbiam i dość często taki robię, tak samo jak z kalafiora :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna sprawa, będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy o czymś takim nie słyszałam!
    Jakie fajne danie :)
    Już wiem, co poniosę w moim pudełku do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam dorzucić do pudełka jakieś smażone tofu albo kurczaczka ;)

      Usuń

Zachęcam do pozostawienia komentarza.
- pozytywny komentarz to miód lany na me serce, negatywny to łyżka dziegciu do porannej herbaty ...
Za wszystkie z góry dziękuję.

Copyright © 2014 Kulinarne zapiski , Blogger